HOMBAT: Δίκτυο Πρόληψης και Καταπολέμησης του Ομοφοβικού και Τρανσφοβικού Εκφοβισμού

Posted by: netinfo
Category: Νέα/Ανακοινώσεις

Ο Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου συμμετέχει στο Δίκτυο Πρόληψης και Καταπολέμησης του Ομοφοβικού και Τρανσφοβικού Εκφοβισμού και μαζί με τους υπόλοιπους φορείς που το απαρτίζουν επιδιώκει την ολιστική πρόληψη και καταπολέμηση του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού στα σχολεία. Υιοθετώντας τις αρχές και τις προτεραιότητες του Δικτύου, οραματιζόμαστε και ένα σχολείο και μια κοινωνία που αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα και στηρίζει τα μέλη της στην επίτευξη των ονείρων τους, στην προσωπική τους ανάπτυξη και ενδυνάμωση και στην ενεργή και ισότιμη συμμετοχή.

Το Δίκτυο έχει συσταθεί ως πρωτοβουλία του Ευρωπαϊκού προγράμματος “HOMBAT” και προσβλέπει στη δημιουργία στρατηγικών σχέσεων και «συμμαχιών» μεταξύ ενός ευρέος φάσματος ενδιαφερόμενων φορέων, με απώτερο στόχο την κινητοποίηση συντονισμένων δράσεων για την πρόληψη και την καταπολέμηση του ομοφοβικού και τρανσφοβικού εφοβισμού στην εκπαίδευση, στη βάση ενός κοινού οράματος και μιας κοινής στρατηγικής. Στο Δίκτυο συμμετέχουν οι ακόλουθοι φορείς και Οργανώσεις:

  • Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού
  • Επίτροπος Διοικήσεως και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
  • Επίτροπος Προστασίας και Δικαιωμάτων του Παιδιού
  • Οργανισμός Νεολαίας Κύπρου
  • Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
  • Πανεπιστήμιο Frederick
  • Κυπριακός Σύνδεσμος Οικογενειακού Προγραμματισμού
  • Accept-ΛΟΑΤΙ Κύπρου
  • CARDET

Ο Ομοφοβικός και Τρασφοβικός εκφοβισμός, αναγνωρίζονται ως μορφές βίας και καταπίεσης οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν μέσα από την καλλιέργεια κουλτούρας αποδοχής, σεβασμού και ενσωμάτωσης της διαφορετικότητας. Η σημασία της στήριξης των πιο ευάλωτων μελών της κοινωνίας και ο σημαντικότατος ρόλος που μπορεί το σχολικό πλαίσιο να διαδραματίσει, ως ο «ασφαλής χώρος» των ευάλωτων μαθητών, αναγνωρίζονται τόσο από τον ΟΝΕΚ όσο και από τους υπόλοιπους εταίρους του Δικτύου, οι οποίοι συνεργάζονται σε αυτή τη δράση με απώτερο σκοπό τη διασφάλιση των ίσων δικαιωμάτων και συμμετοχής όλων των μαθητών, χωρίς αυτά να επηρεάζονται από την ύπαρξη κάποιας ιδιαιτερότητας.